Uitslagen 2023

Veel gestelde vragen

Kan ik mijn afstand wijzigen?

Het wijzigen van je afstand is nu niet meer mogelijk via ons inschrijfsysteem. Wil je toch nog iets wijzigen? Mail dan naar maarten.krol@stevensloop.nl.

Hoe laat kan ik mijn startnummer ophalen?

Je kunt je startnummer ophalen op de volgende tijden:

Zaterdag 18 maart: 18:00 tot en met 21:30 uur.

Zondag 19 maart: 10:00 tot en met 15:30 uur.

Op zaterdag kun je ook het startnummer voor zondag ophalen.

De startnummeruitgifte vind je in het Kronenburgerpark.

Kan het startnummer worden overgedragen?

Ga naar je persoonlijke dashboard (zie link in bevestigingsmail). Via je registraties kom je bij je ticket en daar kun je via bewerken de gegevens van de nieuwe deelnemer invullen.
Let op, je moet alle gevraagde gegevens invullen. De medaille en/of shirt gaan ook mee met de overdracht.
De nieuwe deelnemer krijgt een bevestiging van de overdacht.

Het overdragen van een startnummer of wijzigen van je afstand is nu niet meer mogelijk via ons inschrijfsysteem. Wil je toch nog iets wijzigen? Mail dan naar maarten.krol@stevensloop.nl.

Tot wanneer is de inschrijving geopend?

De inschrijving is sinds 12 maart 22.00 uur gesloten. De boot gemist? De inschrijving voor de Zevenheuvelentrail en Zevenheuvelenhike is geopend: https://zevenheuvelentrail.nl/inschrijven

Zijn er drankposten?

Op de 10 kilometer is er na 4 kilometer een drankpost met Ooho's gevuld met water.

Op de halve marathon zijn er drankposten na 4, 9,5 en 15 kilometer. Op de eerste drankpost krijgen de deelnemers Ooho's met 70ml water. Bij de tweede en derde drankpost krijgen de deelnemers een circulaire beker gevuld met water. Let op: De beker is alleen volledig recyclebaar als hij op de juiste manier wordt ingezameld. Gooi de beker daarom in de daarvoor bestemde afvalbakken.

Bij de derde drankpost zijn ook bananen.

In onderstaande video zie je hoe je de Ooho's gebruikt:

Waar kan ik me omkleden?

Dit jaar is er geen kleedgelegenheid bij zowel de Alfa Laval Stevensloop als Stevens Stadscross. Je kunt wel een tasje met kleding afgeven bij de garderobe.

Is er een event shirt?

Jazeker! Voor de 2023 hebben we een gloednieuw shirt laten ontwerpen, zoals altijd in verschillende maten verkrijgbaar.

Is er een busregeling?

Ja! Lopers uit de regio Arnhem-Nijmegen reizen op vertoon van je inschrijfbevestiging gratis met Breng naar Nijmegen en terug. De regio Arnhem-Nijmegen is het gebied dat begrensd wordt door Wageningen – Arnhem – Dieren– Doesburg - Tolkamer - Millingen a/d Rijn – Milsbeek –  Druten – Wageningen.

Omdat Breng graag wil weten op hoeveel lopers ze mogen rekenen en om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd aan de start staat, vragen wij je uiterlijk vrijdag 17 maart een mailtje te sturen naar 7heuvel@connexxion.nl met vermelding van de dag (zaterdag of zondag) en de plaats waar je in de bus stapt.

Hoe ziet de medaille eruit?

Dit zijn de medailles voor de Alfa Laval Stevensloop & Stevens Stadscross 2023:

Alfa Laval Stevensloop

Stevens Stadscross                          

Wat is het inschrijfgeld?

Deelname aan de Alfa Laval Stevensloop kost €10,95 (5km), €18,95 (10km) of €23,95 (halve marathon). Deelname aan de Stevens Stadscross kost €17,95.

Jeugd tot en met 18 jaar kan aan de 5 kilometer deelnemen voor €8,00.

Hoe laat is de start?

De starttijden van de Alfa Laval Stevensloop zijn als volgt:

Zondag 19 maart 2023
12:00 uur - Halve marathon
14:15 uur - 10 kilometer
15:30 uur - 5 kilometer

De Stevens Stadscross start op zaterdag 18 maart 2023 om 21.00 uur.

Hoe ziet het parcours eruit?

Klik hier voor meer informatie over het parcours. Het parcours wordt op sommige punten nog aangepast. Een update van het parcours volgt in de loop van 2023.

Hoe wordt mijn tijd geregistreerd?

De tijdregistratie gebeurt door middel van de MYLAPS Bibtag. Een tijdwaarnemingsysteem dat in het startnummer verwerkt wordt. Dit geldt voor alle afstanden. Met de MYLAPS Bibtag gaat jouw tijd pas lopen vanaf het moment dat je daadwerkelijk de startstreep passeert. Zo krijg je een zuivere, netto looptijd.

Is er een app?

Jazeker! Deze kun je gratis downloaden in de appstores. In de app vind je veel nuttige informatie. Downloaden dus!

Is er een goed doel?

Het goede doel van de Alfa Laval Stevensloop en de Stevens Stadscross is de Stevenskerk. De opbrengst van de Stevens Stadscross is bestemd voor de ontwikkeling van een speciale audiotour voor visueel beperkten. Daardoor wordt ook voor hen een bezoek aan de Stevenskerk een belevenis. De tour wordt ontwikkeld voor het jubileumjaar Stevenskerk 750 jaar. In dit jaar wil de Stevenskerk vooral de toegankelijkheid van de kerk verder verbeteren. Daar hoort een speciale audiotour dus ook bij, zodat iedereen kan genieten van de Stevenskerk.

Krijg ik persoonlijke actiefoto's?

Ja, er is fotografie die werkt op basis van gezichtsherkenning. Je vindt de foto's achteraf in de uitslagen. Te zijner tijd ontvang je hierover meer informatie.

Hoe kan ik een medaille bestellen?

Bij je inschrijving kun je een medaille bestellen voor €2,50. Mocht je dit vergeten zijn tijdens je inschrijving, dan kun je een medaille nabestellen. Ga hiervoor naar je dashboard (zie link in je bevestigingsmail) en voeg de medaille toe aan je deelname. Je dient de medaille direct te betalen bij het toevoegen aan je deelname.

Is er een garderobe?

Je kunt overtollige sportkleding in bewaring geven bij de garderobe-tenten in Kronenburgerpark vlakbij de startvakken. Neem daarvoor een plastic zak of een klein sporttasje mee. Direct na de wedstrijd kun je de spullen weer ophalen op vertoon van de sticker op je startnummer.

Is er een deelname limiet?

Bij de Stevens Stadscross is er plek voor 3.000 lopers. Bij de Alfa Laval Stevensloop kunnen 5.000 lopers meedoen per afstand.

Zijn er toiletten?

In het start- en finishgebied zijn toiletten te vinden.

Hoe kan ik annuleren?

Als je onverhoopt niet kunt deelnemen, kun je schriftelijk annuleren (e-mail naar: info@stevensloop.nl). Onderstaande annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing:
Tot en met donderdag 5 januari kun je je volledige inschrijving annuleren, inclusief het eventueel bestelde T-shirt. Je krijgt je inschrijfgeld en eventueel bestelde extra's terug, minus €2,- administratiekosten.

Van 6 januari tot en met zondag 22 januari kun je je inschrijving annuleren. Je krijgt dan geen geld meer terug voor de inschrijving zelf; geld voor de medaille, shirt en eventuele donatie ontvang je wel terug, minus €2,- administratiekosten. 

Vanaf maandag 23 januari krijg je niets meer gerestitueerd, we zullen tegen die tijd wel een Facebook post maken waar we startnummeroverdracht faciliteren. Meer info daarover volgt.


Afgelasting

Als het evenement onverhoopt wordt afgelast, bekijken wij welke kosten er gemaakt zijn en krijg je van ons een deel van het inschrijfgeld terug. Je krijgt altijd minimaal 50% van je inschrijfgeld terug bij annulering.

 

Is er muziek onderweg?

Nijmeegse gezelligheid betekent ook muziek onderweg. Er is op verschillende plekken live muziek. Wil je, alleen of met een band/groep, een bijdrage leveren? Mail dan even naar: tijn.dekkers@zevenheuvelenloop.nl.

Waar kan ik parkeren?

Als je meer informatie wilt over parkeren in Nijmegen, klik dan hier.

Wat zijn de limiettijden?

De limiettijd voor de 5 km is 40 minuten

De limiettijd voor de 10 km is 1.20 uur

De limiettijd voor de halve marathon is 2.30 uur

Is er een bedrijvenloop?

Jazeker! Ook dit jaar kun je weer met je collega's deelnemen aan de Alfa Laval Stevensloop. Meer informatie vind je op deze pagina.