Uitslagen 2024

Drie parcoursrecords bij Alfa Laval Stevensloop

Nijmegen – Luuk Maas en Ruth van der Meijden hebben de winst gepakt op de 10 kilometer van de Alfa Laval Stevensloop. Maas deed dit in een parcoursrecord van 29:20. Op de 5 kilometer liep Femke Rosbergen een parcoursrecord (16:12). Milan van der Meer evenaarde het parcoursrecord op de kortste afstand. Meer Stevenslopers dan ooit genoten van de Alfa Laval Stevensloop. De uitverkochte halve marathon ging voor het eerst door de Ooijpolder. Bij de uitverkochte Stevens Stadscross werden de lopers verrast door nieuwe lichtprojecten langs de route. De halve marathon werd gewonnen door Frank Futselaar en Marcella Herzog.

Maas soeverein op de 10 kilometer

Op de 10 kilometer besliste Maas de wedstrijd in een vroegtijdig stadium. Hij ging hard van start en liep overtuigend naar de winst. Na een doorkomst op 5 kilometer van 14:13, leek een verbetering van het parcoursrecord uit 2023 mogelijk. Ondanks een zwaar laatste stuk met wind tegen de Waalbrug omhoog, was Maas al na 29:20 terug aan de finish op de Grote Markt. Ties van den Hurk volgde ruim een minuut later als tweede in 30:37. Laurens Vanderlinden werd derde in 30:47. Bij de vrouwen was Ruth van der Meijden duidelijke de snelste in 36:09. Sophie van der Most (37:45) en Serana Tielbeek (38:09) volgden als tweede en derde.

Winnaars op de 5 kilometer en halve marathon

Frank Futselaar en Marcella Herzog waren overtuigend de snelsten op de halve marathon. Futselaar besloot op het laatste moment zijn pittige training voor de marathon van Rotterdam tijdens de Alfa Laval Stevensloop te doen. Na 1:05:51 finishte hij als winnaar op de halve marathon. Thomas Cremers volgde in 1:08:37 als tweede. Marcella Herzog bleef haar eerste concurrente Saskia Weinans bijna 6 minuten voor (1:13:57). Op de 5 kilometer ging Milan van der Meer als een speer van start. Hij wist zijn stevige tempo door te trekken tot aan de finish. De Team Zevenheuvelen atleet eindigde in precies dezelfde tijd als Tom de Gelder vorig jaar (14:25). Youri Pessy werd tweede (15:02) en Martijn Wijnhoven werd derde in 15:03. Bij de vrouwen was Femke Rosbergen veruit de snelste in een nieuw parcoursrecord van 16:12.

Miljoenste inschrijver Stichting Zevenheuvelenloop

Suzan Tuinier werd aan de finish van de halve marathon feestelijk onthaald als miljoenste inschrijver voor de evenementen van de Stichting Zevenheuvelenloop. De inschrijvingen voor alle evenementen sinds de eerste NN Zevenheuvelenloop in 1984 tellen mee, dus ook die voor bijvoorbeeld de Alfa Laval Stevensloop en de Zevenheuvelentrail. In het verleden organiseerde de Stichting Zevenheuvelenloop evenementen als skeelertocht Waal on Wheels en de Marikenloop.

Alle uitslagen van de Stevens Stadscross en Alfa Laval Stevensloop zijn te vinden op www.alfalavalstevensloop.nl.